FAQ - Usein kysytyt kysymykset

Tilaaminen & Tuotteet

Tilauksen voi tehdä MiGamesta klikkaamalla tuotesivulla olevaa ostoskorinappia. Tämän jälkeen tuote siirtyy ostoskoriin, minne pääsee yläpalkin oikeassa reunnassa sijaitsevasta ostoskori painikkeesta. Ostoskorissa tilauksen voi vahvistaa syöttämällä nimi-, osoite- ja maksutiedot.

Tilauksen voi maksaa tilauksen tekemisen yhteydessä verkkopankkien verkkomaksupainikkeilla (Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken), Visa, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla tai e-mail ennakkolaskulla. Vaihtohtoisesti tilauksen voi tehdä Everyday- tai Joustoraha-laskulla, jolloin tuotteet voi maksaa laskulla ne vastaanotettuaan. Kaikki maksutapamme tilauksen laskutus mukaan lukien ovat täysin lisämaksuttomia, pois lukien Joustoraha-laskulla tilaaminen, jolloin Joustoraha veloittaa laskutusmaksun 4,90 euroa. Ostos, eikä ostoskori tule yllättämään sinua esimerkiksi laskutuslisällä tai luottokorttikomissiolla.

Jos tilaus maksetaan e-mail ennakkolaskulla, voi tulee maksusuoritus suorittaa oheista maksutietoa hyödyntäen:

Tilille: FI1257902620054782
Saaja: MiGame Oy
Viite: [Tilauksesi tilausnumero]
Summa: [Tilauksesi hinta]

Ulkomailta saapuvissa maksuissa pankkimme SWIFT-osoite on: OKOYFIHH

Tuotteillamme on eri toimitusajat niiden varastosijainnista tai tilauspaikasta riippuen. Kaikki Helsingin varastotuotteet toimitetaan 1-2 arkipäivässä, Ahvenanmaan varastotuotteet 3-5 arkipäivässä. Muistathan tarkistaa luvatun toimitusajan tuotesivulta!

Useilla MiGamen tilaustuotteilla on pidempi toimitusaika, jopa 8 arkipäivää. Vahvistamme tilauksen toimituksen erillisellä viestillä mahdollisimman nopeasti: saat sähköpostitse viestin heti, kun tilauksen toimituspäivä on lukkiutunut. Arvioidun toimitusajan puitteissa olevissa tilauksissa emme usein pysty antamaan tilaukselle tarkempaa toimitusaika-arviota ennen tämän oma-aloitteisen toimituspäivän vahvistusviestin lähettämistä.

Koodi tulee aktivoida oikeassa paikassa, oli kyseessä sitten käyttöjärjestelmä, tai peli. Käyttöjärjestelmän koodi aktivoidaan omalla lataussivulle, joka tulee vahvistusviestissä latauskoodin mukana. Pelit tulee aktivoida omissa palveluissa, esim. Steam, Origin, uPlay tai Rockstar Social club.

Latauskoodini ei toimi Mikäli latauskoodin kanssa on ongelmia, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme tästä. Mikäli latauskoodi antaa jonkinlaista virheilmoitusta, tulisi näistä toimittaa kuvankaappaus MiGamen asiakaspalveluun sähköpostitse. Muistutamme että koodien kertaluontoisuuden vuoksi pääsääntöisesti emme pysty tekemään peruutuksia, tai palautuksia.

    1. Varmista roskaposti. Koodit saattavat mennä usein roskapostiin tai muuhun kansioon sähköpostissa. Pystymme asiakaspalvelussamme tarkistamaan koodin ja toimittamaan uudellen, jos sitä ei löydy sähköpostista.

 

    1.  Varmista, että olet tilannut koodin Suomen sisältä. Suomen ulkopuolelta tilatut tuotteet menevät manuaalivarmennukseen turvallisuussyistä. Myös suuremmat yli 50 kappaleen kooditilaukset, toimitetaan 24h viiveellä.

 

    1. Jos koodi on päässyt loppumaan toimitushetkellä, joudumme manuaalisesti varmistamaan sen saatavuuden. Sivujen varastomäärät on reaaliaikaisia, mutta päällekkäiset tilaukset voivat hidastuttaa toimitusta.

 

Kaikilla toimittamattomilla koodeilla on palautusoikeus! Jos koodi on toimitettu sähköpostiin (myös roskaposti tai muu kansio), kooditilausta ei voi peruuttaa koodin kertakäyttöisyyden vuoksi.

Tilauksen muuttaminen

Tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen onnistuu ongelmitta. Tuotteiden lisääminen tilaukseen onnistuu myyntipalvelumme kautta 24h palvelunumerossa 0600-302 302 (1,98e / min). Tilauksen peruminen onnistuu helpoiten peruuttamislomakkeen avulla. Olethan huomioinut tuotesivulla mainitut toimitusajat ennen peruuttamista?

Jos olet vastaanottanut tilauksesi tai se on päässyt toimitukseen, mutta haluat tehdä siihen muutoksia tai peruuttaa sen, tuote pitää palauttaa palautusohjeiden mukaisesti.

Jos maksusuoritus on keskeytynyt, maksua ei veloiteta tililtäsi. Tilaustasi ei myöskään tarvitse peruuttaa, jos olet päättänyt keskeyttää tilauksesi ennen maksun vahvistamista. Jos haluat maksusuorituksen epäonnistumisesta huolimatta vahvistaa tilauksesi, alapuolella löytyy tilisiirto-ohjeet tilaukseen.

Tilille: FI1257902620054782
Saaja: MiGame Oy / Viihdemaa
Viite: [Tilauksesi tilausnumero]
Summa: [Tilauksesi hinta]

Tarkista ensin luvattu toimitusaika! Varastotuotteillamme on 1-3 arkipäivän toimitusaika, mutta tilaustuotteilla toimitusajat voivat vaihdella saatavuuden mukaan 5-20 arkipäivään. Toimitusaika on kerrottu tuotesivulla sekä se ilmoitetaan myös tilaussähköposteissa.

Jos tuotesivulla luvattu toimitusaika on ylittynyt ja tuote on ilmoitettu toimitetuksi, laitathan viestiä asiakaspalveluumme tästä. Otathan myös yhteyttä postiin, jos muiden lähetysten vastaanottamisessa on ollut ongelmia. Katoamistapaukset ovat harvinaisia, ja lähetykset saadaan aina selvitettyä yhteistyössä lähetin kanssa.

Tilaukseesi lähtee tilauksen jälkeen tilausviesti, maksun jälkeen maksuvahvistus ja toimituksen jälkeen toimitusviesti. Joissain tapauksissa viestit saattavat päätyä roskapostiin. Jos et ole vastaanottanut jotain näistä viesteistä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme tästä.

Reklamaatio & Palautus

Kaikilla tilauksilla on normaali 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain avaamattomia, alkuperäisessä pakkauksessa olevia tuotteita. Huomaathan, että tehdasmuovin avaaminen mitätöi tilauksen palautusoikeuden.

Jos haluat palauttaa vastaanottamasi tuotteen palautusehtojen mukaisesti, voit lähettää tuotteen takaisin Helsingin varastolle. Ilmoitathan tilauksen palautuksesta aina etukäteen sähköpostitse palautusosoitteeseemme asiakaspalvelu@migame.fi. Varmistamme vielä palautusosoitteen ja ohjeet sähköpostitse, mutta alta löydät yleiset palautusohjeet. Jos palautuskäytäntöihin liittyen on muuta kysyttävää, voit lähettää kyseiseen osoitteeseen sähköpostiviestin lisätietojen saamiseksi tai soittaa asiakaspalvelullemme (24h): 0600-302 302 (1,98e / min).

Lähetäthän vastaanottamasi tuotteet osoitteeseen:

MiGame Oy
Arabiankatu 12
00560 Helsinki

Palautuksen postimaksun tulee olla maksettu. Lisääthän palautukseen mukaan saatekirjeen, missä ilmoitat nimesi, tilausnumerosi ja palautukselta halutun toimenpiteen, esimerkiksi maksusuorituksen palautus, laskun peruutus tai uuden tuotteen toimittaminen. Otathan palautuksen kuitin tai seurantanumeron talteen! Käsittelemme palautukset noin kahden viikon sisällä niiden saapumisesta.

Mikäli tuote on vioittunut postin käsittelyssä tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiasta ilmoittaa välittömästi asiakaspalvelu@migame.fi. Kerromme vastauksella toimintaohjeet viallisen tuotteen käsittelylle.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Viallisen tuotteen palautuksen postimaksu palautetaan, edullisimman palautusvaihtoehdon mukaan. Jos paketti on vioittunut postissa, kannattaa toimituksesta tehdä myös reklamaatio postiin. Rikkoitumistapaukset käsitellään tapauskohtaisesti asiakaspalvelun toimesta.

Kaikilla toimittamattomilla koodeilla on palautusoikeus! Jos koodi on toimitettu sähköpostiin (myös roskaposti tai muu kansio), kooditilausta ei voi peruuttaa koodin kertakäyttöisyyden vuoksi.

Jos et ole vastaanottanut koodia, ota yhteys asiakaspalveluumme.

Jos tuote saapui sinulle virheellisenä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@migame.fi. Laitathan liitteenä kuvan virheellisestä tuotteesta jatkokäsittelyä varten. Jos esimerkiksi peli antaa toistolaitteessa virhekoodin, laitathan tästä kuvan asiakaspalveluumme.

Kaikki virheet käsitellään arviolta 48h kuluessa, jonka jälkeen pystymme ohjeistamaan asian jatkokäsittelyssä. Virheelliset tuotteet korvataan toimitusehtojen ja toimittajan käsittelyaikojen mukaisesti. Annamme erilliset ohjeet virheellisen tuotteen palautusta varten.

Jos latauskoodi näyttää virheen koodi syöttöhetkellä, seuraa seuraavia ohjeita:

  1. Varmista, että olet ladannut pelin oikeasta paikasta. Ohjeet oikeaan latauspaikkaan löytyvät tuotteen tuotesivuilta, sekä tilauksen tekohetkellä sähköpostiin saapuneesta viestistä. (Steam, Origin, muut)
  2. Tarkista että olet syöttänyt koodin oikein.
  3. Ota kuvakaappaus virheestä sekä syötetystä koodista ja toimita ne latauskoodi.fi asiakaspalveluun asiakaspalvelu@latauskoodit.fi.

Kaikki reklamaatiot käsitellään 48h kuluessa. Käsittelyn jälkeen uusi koodi toimitetaan sähköpostiin. Ota huomioon, että toimivia koodeja ei voida hyvittää tai korvata uusilla.

Tuotteiden takuun myöntää yleisesti valmistaja, joten kaikki takuuseen liittyvät toimenpiteet suoritetaan valmistajan kautta. Jos valmistaja ei ole ilmoittanut takuuta tai tuotesivulla siitä ei ole erikseen mainittu, tuotteessa ei ole takuuta. Huomioithan myös:

  1. Kaikissa käytetyissä tuotteissa on toimivuustakuu.
  2. Kuitti (sähköpostivahvistus) on takuutodistus valmistajalle.
  3. Kysythän asiakaspalvelultamme takuuseen liittyvistä kysymyksistä.

Suurin osa takuupalautuksista tehdään suoraan valmistajalle, joten laitathan viestiä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@migame.fi, ennen virheellisen tuotteen palauttamista.

Alla yleisempien takuun myöntäjien yhteystiedot:

Valmistajien tuotetuki

Valmistaja / Tuote Teknisen tuen puhelinnumero Lisätiedot
Playstation PS2/PS3/PSP
takuu ja tuotetuki
0600-411 911 (0.79€ min+pvm ark klo.15-21)

Email fi-hotline@nordiskfilm.com

http://fi.playstation.com/ps3/support/

Nintendo (pelit ja konsolit) http://www.nintendo.fi/tuotetuki/

Koneiden tekninen tuki: tekninentuki@nintendo.fi

Yleinen ja pelien tekninen tuki: info@bergsala.fi

Electronic Arts Finland Oy 09-4259 8612 MA – PE, klo 11 – 20

https://help.ea.com/fi/

Ubisoft https://support.ubi.com/en-gb/
Logitech 09-7251 9108

Tuotteiden noutaminen

Noutopisteemme sijaitsee Helsingissä Arabianrannassa osoitteessa Arabiankatu 12. Noutopiste on auki arkisin klo 9-16. Vahvistamme aina erillisellä viestillä tilauksen tekemisen jälkeen, kun tuote on saapunut noudettavaksi. Jos tilattu tuote sijaitsee valmiiksi noutopisteellämme, on tilauksen noutaminen mahdollista heti tilauksen tekemisen jälkeen, ja jos tilattu tuote sijaitsee muussa varastopaikassa, vahvistamme tuotteen saapumisen noudettavaksi pikimmiten, heti tuotteen saavuttua noutopisteelle noutovalmiiksi. Halutessasi voit tiedustella varastotuotteen varastopaikkaa etukäteen asiakaspalvelustamme (24h): 0600-302 302 (1,98e / min).

Helsingin varastoltamme löytyy osa tuotteista, jotka on merkitty tekstillä: ”Varastossa, toimitus heti”. Jos tuotetta löytyy suoraan varastolta, sen voi noutaa ilman tilausta. Maksaminen toimipisteellämme onnistuu käteisellä tai kortilla. Tuotteiden tilaaminen netistä on suositeltavaa etenkin uusimmissa tuotteissa, jotta tuote ei pääse loppumaan kesken.

Kulkuohje sanallisesti: Arabiankatu 12 on toimitusrakennus (CROMO), minkä sisäänkäynti on raitiovaunujen 6 ja 8 kääntöpakan vieressä. Tule rakennuksen aulaan päästyäsi suoraan toiseen kerrokseen joko aulan portaita tai hissiä käyttäen, ja kävele käytävän vasempaan päätyyn. Noutopiste on merkattu Migame/Viihdemaa-kyltein.